Mé poslední dny v Irsku

Tak poslední dva dny jsou mé! Celé dva týdny jsem si vážně moc užila. Pracovala jsem ve firmě, která se nazývá Qifa a je zaměřena na finanční poradenství. Můj šéf se jmenoval Sean a byl velmi milý, laskavý a byl pro všechnu srandu. A stejne tak jako zbylí pracovníci- Taidgh, Margaux, Anita,  a stážisté - Lucia (Slovensko) a Dimitri (Francie). Ale nyní už k mému poslednímu dni v práci.

Obvykle jsem do práce vstávala kolem půl osmé, ale dnešek byl jiný. Sean mě pozval na business snidani, která se koná v místním hotelu s cílem udělat co největší byznys. A také dalším  cílem je se dobře nasnídat 😁. Snídaně začala již v 7:30. Program začal tak, že každý z 25 přítomných se postavil, představil a řekl, co dělá a jaký je jeho cíl. Poté se šlo snídat. Ke snídani jsme měli volské oko, klobásku, rajče, plátek slaniny a irský černý pudink- pravá irská snídaně. Během snídaně muž jménem John představoval svůj projekt o tom, že chce postavit dům pro sociálně slabší atd. Bylo to zajímavé, do jakých detailů to měl propracované, ale bohužel si nepamatuji, jestli udělal poté nějaký byznys ... Ale to co si pamatuji je, že Sean byznys udělal. Byznys se dělá takovým způsobem, ze se pošlou kartičky a pokud někdo někoho chce “sponzorovat”, tak napíše své jméno a jméno toho, kterému podnikateli peníze půjdou. Na konci snídaně všichni, kteří někomu dali tento lístek, se zvedli a řekli komu dali lístek a proč. Bylo to vážně velmi zajímavé.

Poté jsme šli zpátky do práce, kde jsem dostala poslední úkoly - naskenovat pár papírů, přepsat dopis a připravit se na mou řeč (speech). Každý stážista vždy jednou týdně má svou řeč na dané téma. Cílem toho je, naučit se mluvit před mnoha lidmi a naučit se pracovat s trémou. První řeč byla o tom, kdo vlastně jsem- šlo o přestavení sebe sama. Druhá byla o tom, co ráda dělám nebo co mě baví. Na tuto řeč Sean pozval i paní Ptáčkovou, aby se na mě přišla podívat. Přišla ve 12 a hned jsme mohli začít. Myslím, že jsem to zvladla obstojně a Seanovi i paní Ptáčkové se to líbilo.
Ve 13 hodin jsme šli já, Sean, Lucia a Dimitri na oběd do čínské restaurace, abysme si naposledy popovídali a rozloučili se.
Po 16 hodině jsme s Denisou Benešovou vyrazily do Corku na poslední nákupy do Primarku. Bylo to velmi vyčerpávající a vrátily jsme se kolem 21 hodiny, ale byly jsme obě spokojené a nadšené z toho, co jsme koupily.
Další den už se nesl jen ve znamení balení kufrů a cestování. V 11:30 jsme se všichni sešli v autobusu, rozloučili jsme se s Tarou a vydali se na cestu na letiště do Dublinu. Cesta trvala asi tři a půl hodiny a nebyla ničím zajímavá, protože většina z nás spala. Do Dublinu jsme dorazili kolem 15:00 a pak jsme se jen odbavili a čekali na náš let. Naše letadlo mělo odletět v 18:10, ale přietělo až někdy lehce po 18. hodině, takže jsme měli (naštěstí jen) půlhodinové zpoždění. Let utekl poměrně rychle- buď jsme spali a nebo jsme si povídali. V Praze jsme přístáli přibližně ve 21:45 českého času. Asi ve 23 hodin pro nás přijel autobus a my jsme mohli pokračovat v cestě domů. Do Čáslavi jsme dorazili kolem 0:30.
Celý tento výlet za praxí byl skvělý. Naučila jsem se novým věcem, zlepšila jsem svou angličtinu a poznala, jak to chodí jinde než u nás a myslím, že tak to mají všichni z 15 irských přeživších z OA3. Jsem moc ráda za takovou příležitost a kdyby byla možnost jet znovu, hned bych se přihlásila.

Adéla Navrátilová

Novinky

17.04.2018

Informace pro studenty  - ukončení stravování školní rok 2017/2018

Maturitní ročníky - zrušení registrace ve školní jídelně k 30. 6. 2018.

celý článek
27.03.2018

Ředitelské volno - 30. dubna 2018

Ředitelka školy vyhlašuje v pondělí 30. dubna 2018 ředitelské volno pro žáky SŠ a studenty VOŠ z provozně-ekonomických důvodů.

31.01.2018

Kritéria přijímacího řízení pro SPŠ a OA Čáslav,

pro obory: Strojírenství, Technické lyceum, Obchodní akademii, Ekonomické lyceum